Το μυστικό για αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα

0
479

Μήπως τελικά αντί να παιδεύεστε με εξαντλητικές δίαιτες, απλώς να ακολουθούσατε την παρακάτω συνήθεια; 

Σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ευρωπαϊκό περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας European Journal of Preventive Cardiology, η απώλεια βάρους είναι δυνατή απλώς και μόνο μειώνοντας τις ώρες του καθισιού και αντικαθιστώντας τες με μερικές ώρες ορθοστασίας καθημερινά.

Μάλιστα, η επίδραση της ορθοστασίας στο βάρος δεν είναι διόλου αμελητέα, αφού, σύμφωνα με την έρευνα, ένας άνθρωπος βάρους 65 κιλών μπορεί να χάσει έως δέκα κιλά μέσα σε μια τετραετία απλώς και μόνο με το να μένει όρθιος αντί να κάθεται επί έξι ώρες κάθε μέρα. Το παρατεταμένο καθισιό έχει συσχετιστεί σε προηγούμενες μελέτες με την «επιδημία» της παχυσαρκίας, τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, τον διαβήτη και άλλα προβλήματα υγείας.

Οι Αμερικανοί ενήλικες κάθονται τουλάχιστον επτά ώρες τη μέρα, ενώ οι Ευρωπαίοι από 3,2 έως 6,8 ώρες (ανάλογα με τη χώρα). Ακόμη και σωματικά δραστήριοι άνθρωποι μπορεί να περνάνε την περισσότερη μέρα τους σε μια καρέκλα. Οι ερευνητές, της μελέτης με επικεφαλής τον καθηγητή Φρανσίσκο Λόπεθ-Χιμένεθ, διευθυντή του τμήματος προληπτικής καρδιολογίας της Κλινικής Mayo στο Ρότσεστερ, αξιολόγησαν τα ευρήματα 46 ερευνών που αφορούσαν συνολικά 1.184 άτομα με μέση ηλικία τα 33 έτη, με μέσο βάρος τα 65 κιλά και με μέσο δείκτη μάζας σώματος 24. Η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στην ορθοστασία ένας άνθρωπος καίει 0,15 θερμίδες (kcal) ανά λεπτό περισσότερες από ό,τι στο καθισιό του.

Έτσι, αν ένας άνθρωπος 65 κιλών στέκεται όρθιος συνολικά επί ένα εξάωρο καθημερινά αντί να κάθεται θα «καίει» 54 έξτρα χιλιοθερμίδες τη μέρα. Εφόσον η ποσότητά της τροφής του παραμείνει σταθερή αυτό «μεταφράζεται» σε απώλεια 2,5 κιλών ετησίως ή δέκα κιλών μέσα σε μια τετραετία.

«Στην ορθοστασία δεν καίει κανείς μόνο περισσότερες θερμίδες, αλλά μειώνεται και ο κίνδυνος εμφραγμάτων, εγκεφαλικών και διαβήτη, συνεπώς τα οφέλη της ορθοστασίας πάνε πέρα από τον έλεγχο του βάρους» δήλωσε ο Λόπεθ-Χιμένεθ. Το «κλειδί», τόνισε, είναι να αντικαταστήσει κανείς τις ώρες του καθισιού με ώρες ορθοστασίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το δυνητικό όφελος από την μετατροπή του καθισιού σε ορθοστασία φαίνεται να είναι μεγαλύτερο για τους άνδρες, οι οποίοι καίνε περίπου διπλάσιες έξτρα θερμίδες σε σχέση με τις γυναίκες.

imommy